I made this widget at MyFlashFetish.com.

Sahabat SAYA !

ButterFly - MellyGoeslow Ft. Andhika

Friday, April 1, 2011

~ KUIN ~

Sebenarnya takda apa sangat pown yang nak di story - story kan . HAHA .

KUIN ? Sebenarnya KOLEJ UNIVERSITI INSANIAH . Bertempat di ALOR SETAR . Aku cuma nak bercerita yang aku telah mendapat tawaran untuk melanjutkan pelajaran aku yang seterusnya di situ . Di KUIN tue lar . Memang lar bagus . Kursus yang aku dapat , ermm . . . DIPLOMA PERBANKAN ISLAM . Oke tak cos tue ? ?  :)

Aku harap yang aku boley bawa cos ni . I.allah . Kalau tak dipecahkan ruyungnya , manakan boleh dapat sagunya . Kan2 . HAHA . PERIBAHASA lar pulak . Aku ada aply banyak jugak . Macam - macam yang aku aply . Harap dapat yang agak oke . Yang ada KERJAYA kelak . AMIN .

Tentang tawaran di KUIN ni , aku sedang fikirkan . Sangat bagus . Aku akan renung - renug kan . I.allah .


~ Ini lebih terperinci tentang cos tersebut .



DIPLOMA PERBANKAN ISLAM
PENGENALAN
Sistem Perbankan Islam semakin berkembang pesat pada masa kini. Akibat daripada kemelesetan ekonomi global pada penghujung tahun 2008, sistem kewangan dan perbankan Konvensional telah memperlihatkan kelemahan yangada di dalam sistem ini. Sistem kewangan Islam dan perbankan Islam dilihat mampu untuk menyelesaikan masalah kepada ekonomi global pada masa kini. Dengan perkembangan serta penerimaan masyarakat ke atas insititusi perbankan Islam kini, maka produk serta sistem sedia ada haruslah mempunyai tahap inovasi dan inovatif bagi mengekalkan daya saing di peringkat global. Perbankan Islam bukan sahaja terletak kepada pengurusan yang sistematik serta produk yang baik, tetapi ianya perlu kepada sistem perkongsian ilmu yang menyeluruh seperti penguasaan di dalam bidang pentadbiran, sistem teknologi maklumat, pemasaran, kewangan dan yang lebih penting lagi ialah produk-produk perbankan Islam haruslah berlandaskan kepada Syariat Islam yang menyeluruh ke arah melahirkan sistem ekonomi global yang bukan sahaja untuk keuntungan inidividu semata-mata tetapi ke arah keuntungan ummah sejagat. Dengan ini program Diploma Perbankan Islam yang ditawarkan di Kolej Universiti Insaniah (KUIN) dapat membantu ke arah melahirkan graduan-graduan yang mampu berfikir secara global dan kritis dalam menjamin sistem perbankan Islam yang lebih tulus dan berlandaskan hukum Syarak. Program ini ditawarkan di Kulliyyah Muamalat KUIN dan jangkamasa pengajian adalah selama 2 ½ tahun. Mahasiswa dan mahasiswi akan mendalami dua gabungan bidang ini secara teori dan praktikal. Pengetahuan dan nilai-nilai Islam menjadi pendorong kepada pemurnian program Diploma Perbankan Islam di KUIN. Bagi mengaplikasikan teori pembelajaran secara lebih berdaya saing, para graduan akan menjalani Latihan Industri di bank-bank serta syarikat-syarikat multinasional di dalam dan luar negara bagi memberi pendedahan awal, pengalaman dan cabaran dalam dunia pekerjaan. Dengan ini negara Malaysia mampu melahirkan Modal Insan yang mempunyai pemikiran minda kelas pertama ke arah menjadikan Malaysia sebuah negara maju diperingkat global.


~ Ini lokasi KUIN . 


Map
lokasi KUIN . 



~ Yuran .



25
Diploma Perbankan Islam
6
96
RM 1,600
RM 9,600



PDFCetakEmail
~ KEMUDAHAN DAN PRASARANA INSANIAH



































No comments:

Post a Comment